Masło orzechowe z orzechów włoskich i ziemnych


Odkryłam ostatnio ciekawe miejsce we Wrocławiu. A raczej nie ja, tylko mój Przyjaciel, który podrzucił mi link do fanpage'a na Facebooku :)

Wrocławski Bazar Smakoszy


Co to takiego?
Miejsce, gdzie w każdą niedzielę możecie kupić regionalne przysmaki, organiczne produkty, domowe ciasta czy dobrej jakości przyprawy.
Szczerze mówiąc jadąc tam byłam pewna, że Bazar jest o wiele większy. Jednak liczę, że to miejsce dopiero kiełkuje (obecnie ok. 20 wystawców).
Zakochałam się w tym miejscu! Rodzinna atmosfera, otwarci ludzie zakochani w jedzeniu... wszyscy chętnie odpowiadali na moje pytania, zagadywali i opowiadali o swoich produktach. Jeśli mieszkacie we Wrocławiu, lub się do nas wybieracie – to obowiązkowe miejsce na liście „do zobaczenia”.
Jedna rada: przed wyjściem nie jedzcie zbyt obfitego śniadania :D Na Bazarze na co drugim stoisku możecie degustować kawę, ciastka, oliwę, sery... drugie śniadanie gwarantowane!
Kilka stoisk szczególnie przyciągnęło moją uwagę. Niestety, ze względu na mało miejsca – ciężko było robić zdjęcia. Jednak chciałabym się z Wami podzielić przedsmakiem tego, co możecie dostać na Bazarze.

Stoisko ze zdrową żywnością
Tutaj degustowałam aromatyczny hummus i domowe ciasto z bakaliami. Poza tym moją zwróciłam tu uwagę na suszone zioła (skrzyp, pokrzywa, itd.), które możecie też kupić w aptece – uboższej wersji. Zioła, przed wylądowaniem w herbatkach, często są odciągane z wartościowych składników (z jednych roślin robi się i tabletki, i herbatki). Dodatkowo możecie tu dostać prawdziwy chleb. Osobiście kupuję taki w warzywniaku przy ul. Kochanowskiego – najpysznieszy chleb świata <3




Portugalskie smakołyki
Takiego stoiska to nigdzie jeszcze nie spotkałam! Sosy, przyprawy... i tradycyjne babeczki z masą jajeczną, które widzicie na zdjęciu. Stoisko – prawdziwy oryginał. Gdyby nie mój roczny zapas tabasco to wykupiłabym połowę buteleczek :) 


Czajownia
To chyba najpopularniejsza herbaciarnia we Wrocławiu. Moja ulubiona zresztą :) Tutaj się znają na herbatach. Załoga Czajowni to ludzie, którzy chętnie opowiedzą Wam jak parzyć herbatę, czym się różni jedna od drugiej i ile razy możecie ją zalewać. Mają zdecydowanie najlepsze herbaty, jakie udało mi się dostać we Wrocławiu. 




Stoisko z przyprawami Gwiazdeczka
Takich stoisk wiele we Wrocławiu. Na placu przy Młynie Sułkowice, przy dworcu Świebodzkim... to ma całkiem spory wybór :) Nie licząc dziwnej nazwy, możecie dostać na nim wiele przypraw, nawet trawę cytrynową. Warto też pytać, jeśli szukacie czegoś konkretnego – często sprzedawcy na bazarach mają możliwość sprowadzenia rzadkich przypraw. 






A jaki przepis mam dzisiaj dla Was?
Smarowidło, które wszyscy uwielbiamy :) Masło orzechowe. Zdrowe tłuszcze i idealny „słoik rezerwowy” - może stać w lodówce nawet 2 miesiące.






Masło orzechowe z orzechów włoskich i ziemnych

składniki na słoik ok. 300ml

Składniki:

1 szklanka orzechów ziemnych niesolonych,
1 szklanka orzechów włoskich,
1/2 łyżeczki cynamonu,
1 łyżka miodu,
1/5 łyżeczki soli.

Wykonanie:

Orzechy włoskie wyłożone na papierze do pieczenia włóż do piekarnika nagrzanego na 210 stopni i praż przez 5min. Następnie nabieraj po kilka i pocieraj o ściereczkę kuchenną, aby pozbyć się chociaż części gorzkiej skórki. 
Wszystkie składniki włóż do termomixa lub blendera (funkcja mielenia) i zmiel na gładką, maślaną masę. 
W słoiczku może się oddzielać tłuszcz - to nie oznacza, że masło jest zepsute. Wystarczy zebrać olej lub wymieszać masło :)

Domowy Wyrób

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes